fredag 24. april 2009

Logg for tolkningen min av Aris bryllupstale til Märtha

I Aris tale til Märtha takker han og lovpriser Märtha og resten av kongefamilien samt sine foreldre. Han bruker derfor i stor grad noe som heter logos og etos.

I min tolkning av talen har jeg valgt å bruke alt som kan vise og assosiere til lykke, glede, takknemmelighet og også personene som er med i talen. Dette har jeg gjort via bildene. Musikk: Celine Dion med ”a new day has come”. Jeg håper dere får samme oppfattelse av sangen som meg. Jeg liker den veldig godt og blir glad av å høre på den fordi den forteller om en person som gjør dagen bedre. Og det er jo det Ari mener, at Märtha gjør livet hans bedre. Ari trodde han hadde det bra, men da han møtte Märtha ble alt bare mye bedre. Her refererer jeg til disse setningene i sangen: ”And the world thought I had it all, but I was waiting for you“. Det kunne vært bedre om sangen handlet om en “henne”, altså en jente. Slik er det ikke, men jeg mener fortsatt at den viser så mye kjærlighet til en person og det passer veldig godt til Aris tale.

Det er også satt inn noen setninger fra Aris tale, dette har jeg gjort for å utrykke tolkningen min bedre. Altså, fremheve talen. Fordi når en ser tolkningen min vil jeg at man skal kunne forstå at det er den talen jeg prøver å vise her gjennom bilder og musikk, og ved hjelp av disse setningene fungerer det som stikkord.

Ingen kommentarer: